Categories
Sănătate

Floarea soarelui – efectele benefice asupra organismului

Floarea soarelui este o plantă originară din America, care este de lăudat atât pentru frumuseţe cât şi pentru utilitate.

Floarea însăşi, în diferite stadii ale evoluţiei sale, este folosită pentru decoraţiuni, buchete, imprimeuri, simboluri. Imaginea lui Florin Piersic în rolul Mărgelatului, imaginea microbiştilor pe stadion sau a mahalagioaicelor la colţ de stradă se leagă tot de ronţăitul seminţelor de floarea soarelui. Cel mai folosit ulei de pe piaţa alimentară este, bineînţeles, uleiul de floarea soarelui.

Seminţele acestea reprezintă şi sănătate oferită de un aliment uşor de găsit, aproape pe toate drumurile: în punguliţe, prăjite, naturale, vrac, cu sare, fără sare, miez fără coajă. Această ultimă variantă este recomandată dacă vrem să le oferim copiilor.

Fibre, proteine, minerale, seleniu, calciu, vitaminele E, B1, B6, antioxidanţi, acizi graşi, omega 6, nutrienţi esenţiali, acid folic, magneziu, fosfor, cupru, triptofan, toate se găsesc în micile comori alimentare.

Consumul de seminţe previne cancerul, păstrează elasticitatea pielii, are efect antiinflamator; se utilizează în ulcer, astm, urticarii, boli ale inimii, colesterol; protejează pielea de razele ultraviolete, dau energie, stimulează creşterea, accelereaza metabolismul; se consumă împotriva retenţiei de apă, hrănesc splina şi pancreasul, ajută ficatul şi glandele suprarenale; alungă stresul, depresia, anxietatea, insomnia, migrenele.

Unii consideră că îngraşă, alţii că dimpotrivă, ajută în curele de slăbire pentru că oferă substanţele necesare corpului, oferă saţietate şi inhibă pofta de mâncare, dar şi ajută la eliminarea grăsimilor nedorite din corp. Seminţele sunt gustări sănătoase şi foarte plăcute la gust, fie mâncate ca atare, fie în prăjituri, salate, sosuri sau iaurturi şi supe.

De preferat sunt cele crude, nu prăjite, pentru că în urma tratamentului termic se pierd o mare parte dintre calităţile pe care tocmai le lăudam. Pe zi, e recomandat să se consume cam 25 de grame de seminţe crude, înainte de care să se bea şi puţină apă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *