Categories
Sănătate

Digestie – cele mai bune asocieri alimentare

Pentru plăcerea papilelor gustative şi mai ales pentru a digera cât mai bine alimentele, cel mai bine ar fi să consumi alimente de calitate, să mesteci bine şi să ai cea mai plăcută atmosferă la masă.

Dar unele asocieri alimentare pot duce la o digestie îngreunată, la reflux sau la probleme legate de tranzit. În plus, tot acestea sunt cele care pot favoriza slăbirea sau îngrăşarea.

Deci asocierile alimentare potrivite sunt cele mai importante atunci când vine vorba despre o digestie mai uşoară.

Diferitele categorii alimentare au nevoie de o digestie enzimatică. Adică fiecare aliment în parte va fi digerat altfel datorită unor enzime specifice. Care sunt regulile de respectat atunci când vine vorba despre cele mai bune asocieri alimentare pentru digestie?

Proteinele aşa-zise „puternice” – carnea, ouăle, lactatele sau peştele nu trebuie să fie consumate împreună. Deci uită de brânza sau de iaurtul pe care le consumi după o masă cu peşte sau carne.

Făinoasele şi amidonul puternic din cerealele cu gluten nu trebuie să fie consumate în acelaşi timp cu proteinele puternice.

Lipidele, adică grăsimile sunt cele care pot încetini considerabil procesul de digestie, mai ales cel al proteinelor. Evită deci combinaţia de brânză grasă, carne grasă şi salată cu ulei.

Zaharurile nu ar trebui să fie consumate la aceeaşi masă cu proteinele şi cu alimentele care conţin amidon. Vei evita astfel putrefacţia şi fermentaţia alimentelor în colon. În schimb, acizii ar trebui să fie separaţi de amidon.

Fructele dulci precum strugurele, piersica, perele, sau merele nu se combină cu fructele puţin acide precum prunele sau caisele. Sau cu cele acide precum citricele sau kiwi.

Toate fructele nu ar trebui să fie consumate la sfârşitul mesei ci cel puţin cu 30 de minute înainte de masă şi după 2 ore de la masă.

Fructele uscate, pepenele roşu şi galben sau mierea ar trebui să se consume singure. Iar legumele verzi se pot consuma cu absolut orice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *