Categories
Sănătate

4 Alimente pe care le poti consuma chiar daca esti intolerant la lactoza

Chiar daca o persoana prezinta o intoleranta la lactoza, asta nu inseamna ca nu mai poate bea sau manca produse pe baza de lactate. Exista unele alimente care nu prea contin lactoza, unele alimente care nu contin deloc, dar exista si unele trucuri pe care poti miza pentru a tine sub control intoleranta la lactoza.

Branza. Unele varietati de branza contin foarte putina lactoza in mod natural. Acest lucru se datoreaza procesului de fermentatie prin care trece laptele, un proces care digera lactoza in locul tau. Branzeturile cu masa tare contin foarte putina lactoza la un nivel destul de bine tolerat. Varietatile cheddar, mozzarella dar si cele cu masa moale precum Brie sau Camembert sunt cele pe care poti miza. Iar parmezanul si emmentalerul nu contin datorita procesului de maturare prin care trec.

Iaurtul. Cum iaurtul este un produs fermentat, la fel ca si in cazul branzei, acesta isi pierde in mare parte cantitatea de lactoza prin procesul de fermentatie. Mai ales iaurtul care contine culturi bacteriene si iaurtul grecesc. Pentru a se obtine textura sa groasa, o mare parte din lactoserum trebuie sa fie eliminata.

Kefirul. Este un lapte fermentat, cel mai adesea aromatizat care contine bacterii benefice ideale pentru a digera mai usor lactoza. In plus, kefirul contine cu 80% mai putina lactoza decat laptele obisnuit.

Untul. Untul poate sa fie si el tolerat bine in cazul unei intolerante la lactoza, atunci cand se consuma in cantitati moderate, bineinteles. Untul ghee este cea mai buna alernativa deoarece nu contine deloc.

Incearca sa consumi produsele lactate in portii mici si sa maresi mai apoi doza pentru a afla cat poti tolera. Atunci cand sunt consumate cu alte alimente, produsele lactate se pot digera mai lent si astfel, ajunge in intestin o cantitate mai mica de lactoza. In plus, mai poti consuma inainte de mese enzima lactaza alaturi de primele guri din produsele lactate. Aceasta te va ajuta sa tolerezi mai usor alimentele.

Categories
Sănătate

Lintea, o leguminoasa plina de beneficii

Lintea este o leguminoasa care iti trezeste amintiri neplacute? Cum ar fi insa ca in acest an sa incerci sa o adopti din nou? Este o leguma uscata cu o multime de beneficii care regrupeaza o multime de varietati cu cele mai subtile savori.

In plus, lintea este foarte usor de preparat, este foarte bogata in nutrienti, deci merita din plin un loc de cinste la tine in farfurie.

O leguma uscata prin excelenta, lintea este cea care se digera extrem de usor. Alaturi de cereale sau de alte legume, poate compune un fel de mancare vegetarian foarte bogat in proteine si slab in materii grase in acelasi timp.

Deci trebuie neaparat sa consumi si tu din ce in ce mai multa linte, deoarece este foarte bogata in proteine. Alaturi de orez sau de grau poate sa aduca aminoacizii esentiali organismului in totalitate. In plus, poate inlocui de minune carnea. Este cea mai buna sursa de glucide complexe, de fibre, de vitamine din grupa B9 dar si de numeroase minerale precum fierul, fosforul, magneziul sau cuprul. In plus, este cea mai satioasa si foarte slaba in grasimi in acelasi timp.

Cunosti toate varietatile de linte?

– lintea bruna se gaseste cel mai adesea in conserve, dar se poate folosi si uscata. Este delicioasa in supe.
– lintea verde are un gust delicios de aluna si se poate prepara in foarte multe feluri- in delicii sarate, ciorbe, salate sau umpluturi.
– lintea blonda are o savoare delicata si dulce. La fel ca si lintea verde, aceasta se poate prepara in foarte multe feluri.
– lintea roz are un gust delicat, lemnos, fiind delicioasa in salate si supe creme.
– lintea corail este foarte populara in Asia, fiind excelenta in celebrul preparat dhal, in piureuri sau supe.
– lintea neagra este cea mai delicioasa si mai originala in salate sau risotto.